Werkgroep Groene daken

projectdoel
Samen uitzoeken hoe je daken groener kunt maken met sedum

De werkgroep Groene daken is op zoek gegaan naar alle informatie en mogelijkheden die er zijn om daken te vergroenen met sedum. Er zijn veel voordelen aan te geven: biodiversiteit, wateropvang, schonere lucht, fraai uiterlijk. Maar hoe zit het technisch, welke methode om het aan te brengen heeft de voorkeur. Wat zijn bouwtechnisch de voorwaarden, welke subsidie bestaat er?

Op 20 Maart is er een uitgebreide presentatie geweest tijdens de dorpsbijeenkomst van stichting Bovenkerk.

Cees Warmer heeft uitgelegd hoe een buurtteam samenwerkt met Buurkracht.

De gemeente Amstelveen heeft met 2 man uitleg gegeven over de mogelijke ondersteuning bij tal van groene initiatieven, zoals groene daken, regentonnen, gevelgroen, tegelwippen, en boomspiegels.

Het team heeft Daniel Schoenmaker van Topgroen www.topgroen.nl bereid gevonden om uitleg te geven over de voordelen van een groen sedumdak en goed te beschrijven wat er nodig is om in actie te komen.  Subsidie, daksterkte, waterbuffering, soorten planten, onderhoud, alles kwam aan bod.

Als je interesse hebt in groene daken en een offerte wilt van Topgroen mail dan naar Info@topgroen.nl en vermeldt dat je via Buurkracht Bovenkerk een offerte aanvraagt. Belangrijke tip, ook bij kleine oppervlaktes kun je samen met amdere buren of inwoners van Bovenkerk samen een aanvraag doen. Dan kun je bij de gemeente toch subsidie krijgen.

Succes en doe mee met het verbeteren van Bovenkerk,

het Duurzaamheidsteam Bovenkerk.

Meld je aan als je interesse hebt om mee te doen